Profil firmy w Google My Business
Działalność większości firm na całym świecie uzależniona jest od widoczności w wyszukiwarce Google, która stała się nierozłącznym elementem prowadzenia biznesu w dzisiejszych czasach.
Google Moja Firma (Google My Business, GMB) daje możliwość stworzenia internetowej wizytówki firmy, która pojawi się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i Google Maps oraz Google Shopping. Usługa jest całkowicie darmowa, pomaga zyskać nowych klientów oraz zwiększyć wiarygodność firmy.
W celu ukończenia procesu rejestracji oraz pojawienia się w usługach Google należy zweryfikować firmę. Poniżej znajdziesz wszystkie metody weryfikacji w GMB.
Kartka pocztowa
Weryfikacja firmy drogą pocztową jest najczęściej spotykaną formą aktywacji konta w usłudze Google Moja Firma. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy po dwóch tygodniach pocztówka dalej do nas nie dotarła? Sprawdź, czy możesz skorzystać z innych form weryfikacji.
Pozostałe metody weryfikacji firmy
Dostępność poszczególnych metod weryfikacji zależy od wybranej kategorii działalności. Niektóre firmy świadczą usługi na określonym obszarze i nie mają ustalonego adresu do weryfikacji. Przedsiębiorstwa działające w tych kategoriach nie są skazane na weryfikację pocztą.
1. E-mail
Metoda weryfikacji polegająca na podaniu kodu aktywacyjnego wysłanego na pocztę e-mail. Zezwalane są jedynie adresy e-mail powiązane z domeną firmy np. biuro@nazwa_firmy.pl. Może to stanowić problem dla osób nieposiadających firmowego adresu e-mail.
2. Telefon
Niektóre formy działalności kwalifikują się do weryfikacji telefonicznej. Na numer telefonu powiązany z firmą zostanie wysłana wiadomość SMS z kodem aktywacyjnym lub wykonane połączenie telefoniczne przez robota Google.
3. Wideo
Jeśli skorzystałeś z opcji weryfikacji firmy drogą pocztową, jednak pocztówka nie została dostarczona to możliwe, że zostanie Ci zaproponowana weryfikacja nagraniem wideo, na którym będziesz musiał uwidocznić takie elementy jak:
- Lokalizacja firmy – widok z zewnątrz, logo, budynki sąsiadujące
- Wnętrze firmy – urządzenia, oferowane produkty
- Dokument stwierdzający formę prawną działalności – wizytówka, faktura.
4. Google Search Console
Natychmiastowa weryfikacja za pomocą Google Search Console. Jeśli posiadasz zweryfikowaną domenę w tej usłudze oraz jesteś zalogowany na tym samym adresie e-mail, być może, zostanie Ci udostępniona możliwość aktywacji profilu firmy w ten sposób.
5. Google Support
W ostateczności możemy poprosić Google Support o pomoc w zweryfikowaniu profilu firmy. Po opisaniu problemu zostanie wyświetlonych kilka pomocnych artykułów. Aby skontaktować się z działem pomocy, należy pominąć ten krok. W formularzu zgłoszeniowym zostaniemy poproszeni o podanie danych firmy takich jak: nazwa, adres, e-mail, numer telefonu oraz o załączenie zdjęć.
Platforma Google My Business daje możliwość pozyskania nowych klientów bez dodatkowych kosztów. Zdecydowanie warto poświęcić trochę czasu na weryfikację, po której wizytówka naszej firmy od razu zacznie pojawiać się w usługach Google.