Sprawdź wygląd swojej strony w wyszukiwarce
Google SERP Snippet Generator to bezpłatny symulator podglądu strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dopasuj odpowiednią długość tagów title oraz meta description tak, aby wyświetlały się prawidłowo zarówno na komputerze, jak i na telefonie. Oprócz konfiguracji tagów masz możliwość wyróżnienia szukanej frazy, dodania daty, opinii, znaków specjalnych, google ads, czy własnej favikony.
Skonfiguruj własne tagi
Dodatkowe narzędzia
Widok na komputerze
Widok na telefonie
Optymalizacja title i description
O tym, czy użytkownik wybierze Twoją stronę spośród wyników wyszukiwania, decyduje w głównej mierze jej tytuł oraz opis. Użycie odpowiednich słów kluczowych między znacznikami title oraz meta description pomoże wyszukiwarkom zrozumieć zawartość strony i pozytywnie wpłynąć na jej ranking. Zoptymalizowane oraz ciekawe opisy są w stanie przyciągnąć więcej odwiedzających i zwiększyć wskaźnik CTR (Click-through rate) – stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń strony w wyszukiwarce.
Wizualizacja rezultatów
Dzięki darmowemu narzędziu Google SERP Snippet Generator jesteś w stanie odzwierciedlić wygląd swojej strony w wyszukiwarce i dostosować go do każdej rozdzielczości. Skonfiguruj oraz wyróżnij tekst między znacznikami, wyświetl datę, opinie, reklamę lub załącz własną favikonę. Aktualny widok wyników wyszukiwania Google z 2022 roku.
Co to jest SERP?
SERP (Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania zwracana przez wyszukiwarkę w odpowiedzi na wspisaną przez użytkownika frazę słów. Obejmuje zarówno darmowe (organiczne) rezultaty, jak i płatne reklamy (Pay Per Click).
Co to jest Snippet?
W SEO snippet to fragment opisu strony internetowej widniejący w wynikach wyszukiwania. Składa się z tytułu, opisu oraz adresu URL. Na urządzeniach mobilnych widoczna jest również favikona.
W zależności od autorytetu strony i zdefiniowania danych strukturalnych (schema markup) Google jest w stanie wyświetlić rozszerzone elementy wyszukiwania (rich snippets), które wpływają na polepszenie wyglądu i zawierają dodatkowo: zdjęcia, opinie, produkty, przepisy, artykuł czy wydarzenie.
Title i meta description – jaka długość?
Nie ma określonej zasady, co do długości tych tagów. Głównym wyznacznikiem jest maksymalna liczba znaków wyświetlana przez wyszukiwarki. Dla znacznika title jest to około 70 znaków (600px), natomiast dla meta opisu - 160 (920px).
Znaki specjalne
Roboty internetowe zazwyczaj ignorują niezrozumiałe znaki, dlatego zmieszczenie ich w tytule lub opisie nie ma wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce. Mają one jedynie efekt wizualny i mogą zachęcić użytkowników do wejścia na naszą stronę.
Favicon – jaki rozmiar?
Favikona widoczna w wynikach wyszukiwania zostaje automatycznie skalowana do rozmiaru 16 x 16 pikseli. Dla zachowania optymalnej rozdzielczości zaleca się stosowanie większego rozmiaru - 32 x 32 pikseli, który jest obsługiwany przez większość urządzeń.
Skończyłeś optymalizować swoją stronę internetową? Prześlij ją do naszego darmowego katalogu www i zwiększ liczbę odwiedzin.