Bezpieczeństwo użytkowników
LinkedIn jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych do promowania swojego biznesu i zdobywania nowych klientów, jak również dla osób poszukujących zatrudnienia.
Ciężko wyobrazić sobie profesjonalny serwis wykorzystywany w celach zawodowych pełny spamu, fałszywych kont, nieodpowiednich treści, czy wirusów. Nic w tym dziwnego, że LinkedIn dokłada wszelkich starań, aby pozostać firmą godną zaufania dla milionów użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o podejmowanie ważnych decyzji biznesowych.
Nieprzestrzeganie wytycznych serwisu może spowodować usunięcie opublikowanych treści, nałożenie tymczasowych restrykcji związanych z dostępem do konta, a nawet jego całkowite usunięcie.
Zablokowanie konta
Nieoczekiwana prośba weryfikacji tożsamości na LinkedIn: Dostęp do Twojego konta został tymczasowo ograniczony. Dlaczego do tego doszło? Co mogę teraz zrobić?
Przyczyny blokady
Jeśli przy próbie zalogowania do serwisu pojawia się powyższy komunikat, oznacza to, że LinkedIn tymczasowo zablokował dostęp do Twojego konta w związku z podejrzaną aktywnością, do której mogło należeć:
- Używanie wielu kont lub udostępnianie go innym osobom.
- Stworzenie profilu osobistego w ramach strony firmowej.
- Wyjątkowo duża liczba wyświetleń Twojego profilu.
- Nazwisko niezgodne z Umową użytkownika.
- Powtarzające się obraźliwe zachowanie.
- Podejrzany proces budowania sieci kontaktów.
- Niewłaściwe lub nielegalne działania na koncie.
- Korzystanie z niedozwolonych narzędzi do automatyzacji.
- Próba włamania na konto.
Polityka społeczności specjalistów
Firma LinkedIn dąży do stworzenia profesjonalnego, zaufanego i bezpiecznego środowiska dla osób poszukujących pracy z całego świata. W tym celu została stworzona tzw. Polityka społeczności specjalistów, która narzuca określone zasady interakcji z innymi osobami oraz publikowania treści.
Niedostosowanie się do jej wytycznych może również skutkować nałożeniem ograniczenia dostępu do konta. Oto jej główne wymogi:
- Zachowaj bezpieczeństwo – W każdej sytuacji należy zachowywać się uprzejmie i z szacunkiem.
- Bądź osobą godną zaufania – Używaj prawdziwej tożsamości, podawaj dokładne informacje o sobie i swojej firmie, a także udostępniaj autentyczne i wartościowe treści.
- Zachowuj się profesjonalnie – Publikowane treści powinny obejmować tematy poszukiwania pracy, zdobywania nowych kwalifikacji i umiejętności, dzielenia się specjalistyczną wiedzą itp.
Co zrobić w przypadku nałożenia blokady?
1. Nie panikuj
Systemy zabezpieczeń LinkedIn są wyczulone na każdą próbę naruszenia warunków korzystania z serwisu, co sprawia, że blokada konta jest dość popularnym zjawiskiem.
2. Nie twórz nowego konta
Najczęstszą próbą ominięcia ograniczenia jest stworzenie nowego konta w serwisie, zwłaszcza jeśli zależy nam na czasie, a zablokowane konto było stosunkowo nowe.
Nie jest to dobre rozwiązanie – posługiwanie się wieloma kontami jest niezgodne z regulaminem i prędzej lub później algorytmy LinkedIn również zablokują do niego dostęp, zwłaszcza jeśli korzystasz z tego samego urządzenia.
3. Zweryfikuj tożsamość
Niestety, weryfikacji tożsamości nie da rady ominąć. Jest to jedyny sposób na pozbycie się blokady konta. W kroku „Zweryfikuj swoją tożsamość” będziemy proszeni o przesłanie zdjęć dokumentu tożsamości – paszportu, dowód osobistego lub prawa jazdy (przód i tył).
Po załączeniu zdjęć i wysłaniu formularza zostanie utworzone zgłoszenie w dziale pomocy LinkedIn, o czym zostaniemy poinformowani w automatycznej wiadomości e-mail.
Możliwe, że już następnego dnia dostaniemy odpowiedź pracownika LinkedIn dotyczącą powodu blokady naszego konta. W zależności od nałożonej kary będziemy proszeni o podjęcie kolejnych czynności, aby odzyskać do niego dostęp. W większości przypadków samo przesłanie dokumentu tożsamości powoduje zdjęcie blokady.
4. Skontaktuj się z działem pomocy
Jeśli nie chcesz w danym momencie weryfikować swojej tożsamości, możesz skorzystać z formularza kontaktowego i utworzyć zgłoszenie w sprawie blokady konta bez konieczności przesyłania zdjęć. W tym celu z dostępnych tematów pomocy wybierz opcję „Inny”, a następnie „Utwórz zgłoszenie dla działu wsparcia”.
Następnie uzupełnij wymagane informacje, opisz problem z dostępem do konta i wybierz odpowiedni rodzaj zgłoszenia.
Po wysłaniu formularza należy oczekiwać na kontakt pracownika działu wsparcia LinkedIn, który prawdopodobnie również poprosi nas o weryfikację tożsamości i przesłanie zdjęcia dokumentu, bez którego ciężko będzie zdjąć blokadę z naszego konta.